PREMI SOLÉ TURA sobre malalties del cervell.

By admin|juliol 7, 2016||

La Fundació Uszheimer, juntament amb la família Solé-Tura, en record a la figura d’en Jordi Solé, vam voler crear un premi per sensibilitzar, conscienciar i donar un major valor a l’acte de viure i conviure amb les malalties neurodegeneratives, per tal de proporcionar una visió més global de la demència. Així doncs al setembre de l’any 2009 i coincidint amb el dia Mundial de l’Alzheimer (21 de setembre), la Fundació Uszheimer, l’Albert Solé (Minimal Films), Nanouk Films, i amb la col·laboració de ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), vam dur a terme la presentació del Premi Solé Tura per a documentals de nova creació a l’entorn de les malalties d’Alzheimer, Parkinson, i altres patologies neurodegeneratives associades a l’envelliment. Aquest acte té lloc al Museu Picasso, per gentilesa de l’Ajuntament de Barcelona. A la segona Edició (2011) suma la seva participació a l’organització la Fundació Pasqual Maragall.

L’objectiu del premi és doble. En primer lloc, mostrar una visió global sobre la realitat dels pacients, les famílies, els cuidadors i els professionals que conviuen amb aquestes malalties i, en segon lloc, oferir als estudiants i experts de l’àmbit de la producció de films l’oportunitat de donar a conèixer els seus treballs audiovisuals.
Al llarg d’aquests anys i amb la bona acollida, augmentant considerablement any darrera any els treballs rebuts, hem anat ampliant el ventall de la temàtica, tractant el cervell en el mes ampli aspecte. A l’any 2017 hem volgut fer un pas endavant, convertint-lo en un Festival i donant pas al BRAIN FILM FEST, Premi Solé Tura, en l’actualitat organitzat per la Fundació Uszheimer, Minimal Films i Fundació Pasqual Maragall.