Tenir cura de la nostra ment

By admin|juliol 7, 2016||

Projecte de divulgació sanitària i educativa sobre les malalties neurodegeneratives.

L’impacte de les malalties neurodegeneratives en la Catalunya actual fa indispensable l’abordatge d’aquesta realitat. Creiem que la ciutadania i, sobretot, les persones grans demanen i precisen de informació sobre les malalties d’Alzheimer, Parkinson i altres malalties neurodegeneratives i sobre les pèrdues de memòria associades a l’envelliment.

El programa TENIR CURA DE LA NOSTRA MENT treballa per conscienciar i sensibilitzar a la ciutadania sobre les malalties neurodegeneratives mitjançant la divulgació de informació sanitària i educativa vers a aquestes malalties. Vol ser accessible a qualsevol persona que estigui interessada (tot i que està especialment indicada per a persones majors de 60 anys), mitjançant xerrades de caràcter divulgatiu, exposicions temàtiques, tastets de tallers de memòria i altres, assessorament de recursos, etc.

• Fomentar i promoure la sensibilització i conscienciació social sobre les malalties d’Alzheimer, Parkinson i altres patologies neurodegeneratives associades a l’envelliment.
  • Promoure un envelliment actiu i saludable.
  • Millorar la informació i formació sobre diversos aspectes derivats de les malalties neurodegeneratives.
  • Oferir eines per a la cura diària d’una persona afectada per una malaltia neurodegenerativa.
  • Donar major visibilitat social a aquestes malalties.
  • Desmitificar les malalties neurodegeneratives.
  • Ajudar en la prevenció i primera diagnosi del deteriorament funcional i cognitiu.