Història i missió

La Fundació Uszheimer és una entitat sense ànim de lucre, constituïda l’any 2002, que neix amb la voluntat de donar una resposta al problema sociosanitari que provoca el desmesurat creixement de les malalties neurodegeneratives en el nostre país. Promou un tracte digne i una atenció educativa i terapèutica de qualitat i d’acompanyament.

La principal finalitat de l’entitat és la d’ajudar a les persones malaltes d’Alzheimer o d’altres malalties neurodegeneratives i a les seves famílies.

Tothom té dret a una atenció integral.

Esperança i qualitat de vida.

Treballar per l’autonomia de la persona.

Línies d’intervenció

Donat l’impacte biopsicosocial que provoquen les malalties neurodegeneratives dins la nostra societat, la Fundació obre tres línies d’intervenció.

• OBRA SOCIAL: Es promou l’atenció educativa i psicoestimulativa a persones que presenten un deteriorament cognitiu, alhora que es vol acompanyar i assessorar els familiars en la seva tasca de cuidar.
  • DOCÈNCIA I SENSIBILITZACIÓ: Es pretén oferir formació i reciclatge específic  per a professionals que es dediquen a l’atenció de persones que presenten algun tipus de deteriorament cognitiu, així com la d’impulsar iniciatives que volen conscienciar a la societat sobre les malalties neurodegeneratives.
  • INVESTIGACIÓ: Es vol promoure la investigació social de les malalties neurodegeneratives així com donar suport a iniciatives que vetllin pel desenvolupament del coneixement científic.

Qui som

Som un equip interdisciplinar que treballa amb la finalitat d’ajudar i donar suport terapèutic, educatiu i social a les persones malaltes d’Alzheimer o altres patologies neurodegeneratives així com a les seves famílies.

La professionalitat i el tracte humà són el que ens defineix.

• Educadors Socials
  • Pedagog